İşle İlgili Çok Uç Hayallerim Var Benim

hayal-kirikligiMerhaba herkese, kişisel bir yazı yazmayalı 3-4 gün oldu sanırım. Ziyaretçilerimin bir kısmı seo üzerine yazdığım içeriklerimi merak ediyor olabilirler. Belki bu konuda kendilerine bir beyin fırtınası yaşatıyor olabilirim. Bilemiyorum umarım faydalı oluyorumdur bu konuda sizlere.

Ama yinede kişisel yazılarımada ağırlık vermem gerektiğini düşünüyorum. Beni takip edenler muhakkak beni merak ediyor olabilirler. Kim olduğumu, ne iş yaptığımı ? Hırlı mıyım hırsız mıyım diye adamların kafasında sorular olabilir. Bu nedenle 2-3 günde birde olsa kişisel yazılara mutlaka yer vereceğim. Kişisel blog kavramının hakkını vermek lazım bir yerde. (:

Bugün saat 16:00 sularında bir firmadan arandık bizden yaptığımız iş ile alakalı bir hizmet talebinde bulundular. Bu arada benim ve bir arkadaşımın ilaçlama firmamız var. Haşere ilaçlama üzerine özellikle gıda sektöründe faaliyet gösteren firmalara hizmet veriyoruz. Neyse müşterimiz bizden bir uygulama yapmamızı istedi. Her zaman bir müşteriye giderken bu müşteri düzenli gidip uygulama yaptığımız firma sahibide olabilir yeni müşteride hep yüksek hayaller kurarım.

Gideceğimiz yeri bir saray yavrusu gibi canlandırırım hayalimde. Hele birde adam bize iş yerinin otel veya fabrika olduğunu söylüyorsa hemen kafamda kapı önünde BMWler, Audiler falan var gibi canlandırıyorum. Alacağımız ücreti canlandırıyorum hemen kafamda. Bu yanlış anlaşılmasın firmaya göre ya da adamına göre muamele yapıyoruz anlamında söylemiyorum. Ticaretin her alanında sıcak para akışı tüm firma sahiplerini sevindirir. Ben alacağımız ücreti hayal ederken peşin almak üzerine hayallere kapılıyorum.

Ama gel gelelim ne gittiğimiz yer saray yavrusu oluyor ne de kapılarında öyle ahım şahım araçlar. Üstüne birde atıyorum gittiğimiz mekan cafeyse demezler mi şuan nakit yok diye. Gel de çıldırma! Arkadaş 70 tane masa atmışsın cafeye 40 tanesi dolu nasıl nakit yok diyemiyorsun işte. 🙂

Anlayışlı firma sahibi modundan çıkmaman gerekiyor, çözüm üretebilen bir işletme olman gerekiyor falan filan derken tüm sinirini içinde patlatıyorsun işte!

Tamam diyoruz hafta sonu cumartesi akşamı gelelim uygunsa ? ona da bir bahane hemen hafta sonu olmaz yoğunluk olur. Sanki ben adama benim masayı ayarla geldiğimde kırmızı halıyı ser kapıda seni görmek istiyorum dedim !

Arkadaş ben senin mekanına geleceğim sen yoksan o vakitlerde orada bir personele şu firmadan gelecekler atıyorum 100 TL verilecek parayı ver faturayı ve formu almayı unutma demek bu kadar mı zor ?

En nihayetinde bizi hep pazartesi gününe atıyorlar. Bu da bizim o işletmeye kadar tekrar mazot harcamamız ve zaman harcamamız demek oluyor. İşletme çözüm üretecek, firma anlayışlı olacak eyvallah bişey demedik. Ama hep bunları uygulamak tek tarafa mı düşecek ? Karşılıklı bi anlayış çerçevesinde şu işi layıkıyla halledemez miyiz ?

Bugün gittiğimiz işletmede de aynı muhabbetler dönmeye başladı. Bunun üzerine sıkılıp bizi arayan kişinin kim olduğunu sordum ? Arayan patronmuş ve şuan orada yokmuş. İşletme müdürüne güzelce bir çıkıştıktan sonra patronunu aramasını ve onunla irtibata geçmek istediğimi söylemesini istedim. Adam tamam deyip aradı.

Karşıdan gelen yanıt tam olarak şöyle ;

“Ya biz kaçıyor muyuz sanki aradık uygulamayı yaptırmak için fiyattada anlaştık birkaç gün zaman veremezler mi ? Bilseydim başka firmaya yaptırırdım!”

Tabi ben ve arkadaşım bunları duyuyoruz. Bu lafların üzerine arkadaşım telefonu aldı ve tam olarak benim demek istediğim şeyleri telefonda bir bir söyledi.

Yaptırdığı uygulama öyle basite alınacak birşey değil ve ben tam 24 km yol katedip işletmesine gitmişim. Alacağımız para 50-100 TL olsa eyvallah o kadar sinirlenmek yerine lanet olsun deyip çıkıp gelebilirizde. Ancak meblada yüksek olunca sinirler tepeye çıkıyor haliyle.

Sonra patron telefonda müdürüne bir kısmını vermeye yönelik birşeyler mırıldanırken arkadaşım yine araya girip tamamını istediğimizi dile getirdi. Allahtan müdür insanlıktan nasibini almış ki o biraz patronuna durumu anlatmaya çalıştı da ücretimizin tamamını aldık geldik.

Dediğim gibi bir iş alırken veya her ay gittiğimiz yerlere giderken hep bir umutla ve hayalle gidiyorum ama sonuç hep hüsran.

O kadar sözleşmeler yapılıyor, imzalar atılıyor ama adamlar patronluğu ve iş ahlakını öğrenemeyince madur oluyoruz.

Baya sitemkar bir yazı oldu sanırım. Sizide sıktıysam kusura bakmayın, okuduğunuz için teşekkür ederim.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s