Şu Sıralar Çok Dalgınım

dalgınlık

Merhaba, evet dalgınlıkla saatin geçtiğinin farkına varmayıp içeriğimi eklemem gereken saati yaklaşık olarak bir buçuk saat geçmişim. Dalgınlıklar işlerimizin aksamasınada neden oluyor. Sadece direk bize zararı dokunsa eyvallah. Herşeyi alt üst etmekte üzerine yok bu durumun.

Yazımın ne üzerine olduğunu başlık ve ilk paragraf sayesinde anladınız diye düşünüyorum. Ara ara dalgınlıklar yaşarım her insan gibi lakin bugünlerde bu dalgınlıklar arttı gözlemlediğim kadarıyla. Bloguma içerik eklemem gereken saati en geç gece 01.00 olarak belirledim hemde bu belirlemeyi uyandıktan birkaç saat sonra yapmıştım üzerinden 24 saat geçmedi anlayacağınız. Neyse bloguma içerik eklemem gereken saati unuttum. Bugün sabahtan beri bir arkadaşımın doğum gününü ilk kutlayanlardan olabilmek için saatin 24.00’ı devirmesini bekleyecektim. Ancak onuda unuttum ve 25 dakika gecikme ile kutladım. Hani evet bunlar kafaya çokta takılacak şeyler değil ama unutkanlıktan ziyade başka şeylere dalıp yapmam gerekenleri unutmam tedirgin etti beni.

Bunun üzerine dalgınlıkla mücadele platformu var mıdır yok mudur diyerek google’da arama bile yaptım. Karşıma çokca psikoloji doktorlarının, psikoloji öğrencilerinin yazıları çıktı hepside okunmaya değerdi. Bazıları işin boyutunu değiştirmiş olsa bile yine olur arada böyle saçmalıklar diyip kestirip attım.

Sonra bir arkadaşımın bloguna göz gezdirirken karşıma aradığım konuyla alakalı bir makale geldi. Hemen tıklayıp baktım. İçerisinde dalgınlığa nelerin iyi geleceğini ve dalgınlığı bertaraf edebilmek adına neler yapabiliriz konusunda bilgiler mevcut. Meğer aradığım şey dibimdeymiş ve ben görmemişim.

Kısa kısa bilgiler ile dalgınlık yaratacak şeylerden uzak durabileceğimizi öğrenmiş oldum. Mesela şuan bloguma bir içerik ekliyorum. Ve ben bu içeriği eklerken başka bir yere dalmamam için telefonumu bir kenara bırakmam veya sesini kapatmam benim dikkatimin dağılmasını engelliyor. Ya da yine ben içerik eklerken televizyonun açık olmasıda dikkatimi dağıtıp televizyona dalmama neden olabiliyormuş bu nedenle çalışırken, bir iş ile uğraşırken çoğu teknolojik aletten uzak durmak gerekiyormuş.  Yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Mesela dalgınlık derken başka yere odaklanma değilde biranda beyin uyuşması yaşadığımızı varsayalım o esnada hemen alarmı kurup yarım saatimizi uyuyarak geçirmemizi tavsiye ediyor. Çünkü uyumamız zihnimize iyi geliyormuş ve uyandığımız zaman daha verimli olabiliyormuşuz.

Mesela benim farkettiğim birşey var ben bir işe odaklanırken odaklanma problemi yaşamaya yani başka şeylere dalmaya başladığım anda daldığım şeylerin kafamda dönen tilkiler olduğunu ve beyin fırtınası yaşadığımı farkediyorum.

Bir işle uğraşırken kafamızın rahat olması gerekiyor. Bu yüzden işimizi yapmadan evvel kafamızda soru işareti bırakan konuları halletmemiz gerek. Beyin fırtınası yapacaksak biran önce yapıp daha sonra işimizin başına dönmemiz gerek. Bu sayede dalgınlığı bertaraf edebiliriz sanırım.

Dalgınlığın ve unutkanlığın neticesinde içeriğimi 2 saat gecikme ile saat 3te bitirmiş bulunmaktayım.

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

