Eskileri Mi Özlüyorum Acaba ?

nostaljiGece saat 24.00’a gelmeden önce “Birşeyler Yazmalıyım” diyerek yazı ekledim bloguma. Sonrasında tam 6 saat boyunca nereye baktıysam, hangi siteyi açıp incelediysem geçmişte gördüğüm, yaşadığım, izlediğim, dinlediğim şeylerle karşılaştım. Acaba geçmişe bir özlem vardı da o yüzden mi gördüğüm herşey bana geçmişi hatırlattı yoksa herkes mi geçmişi özlüyor yoksa bunların hepsi birer oyun mu ? İki arada bir derede kaldım daha bunu cevaplandıramadım açıkcası. Ancak farkettim ki geçmişte yaşadıklarıma bir özlem duyuyorum ama günümüzde yaşadıklarımda beni açıkcası cezbetmiyor değil. Hani geçmişe özlem var ama günümüzdende gayet memnunum. Ha bazen unutuyorum bile geçmişi.

Zamanında msn diye bir sohbet aracı vardı oradaki sohbetleri skype’da bulamıyorum. O kadar haz vermiyor. İfadeler vardı mesela eğlenceliydi sohbet etmek. Her ne kadar “slm, nbr” gibi terimler halk arasında tartışmalara neden olsa da msn’in çoğumuzda bir iz bıraktığı gerçeğini gözardı edemeyiz.

Kullandığımız, açıp bakmadan günü bitiremediğimiz web siteleri var mesela onlar bile değişikliğe gitti. Takipçisi olduğum hatta ilk üyelerinden olduğum Wmaracı webmaster sitesinde de yıllar öncesindeki ekran görüntüsü ile şimdiki ekran görüntüsü arasında çokca fark var. O zamanlar kimse yoktu pek ve olanlarda hep birbirini tanırdı. Hatta dayanışmaya yönelik en güzel adımlar orada atıldı. Gerçek anlamda desteğin hakkını veren bir webmaster sitesi. Ancak şu sıralar baya kalabalık ve çoğu kişi birbirini tanımıyor. Hatta eskilerin çoğuda sitede yok.

Geçmişte daha gençken dinlediğim şarkılara göz gezdirdim dün. Hatta biraz düşünüp sonrasında birkaç tanesini dinlemeye karar verdim ve dinledim. Dj Akman – Seninle İlk Defa ve Bir Fidan Gibi şarkılarını hâla aynı haz ile dinlediğimi farkettim. Sonra Musa ft. Gülşah – Çek Git Bebeğim şarkısını açıp dinledim onda da aynı şekilde gözlerimi kapattığımda geçmişe gittim. Zaten çoğumuz Musa ve Gülşah’ın o şarkısında aşık olmasak bile olmayan aşkın acısını çektik. Sözlerin ve melodinin güzelliği ile.

Ve yine Sagopa Kajmer hayranlığımda taa geçmişten beri süregelen bir durum. Adamın her şarkısını seviyorum. Öyle seçip şunları şunları seviyorum diyemem çünkü hepsi birbirinden güzel şarkıları var. İlk kişisel blogumu açtığımda Sagopa Kajmer için bir hmtl oluşturup içerisine media player kurmuştum. Anasayfamdan link vererek benim gibi Sagopa hayranı olan ziyaretçilerime müzik dinlemek için bir mola verdiriyordum.

Televizyonla pek aram yoktur benim o yüzden çok dizi izlediğim söylenemez. Sadece yıllarca Kurtlar Vadisi serisiyle büyüdüm diyebilirim. Başkada öyle tutkuyla sürekli izlediğim dizi olmadı.

Birde geçmişte bizler bilgisayar oyunları bu kadar rağbet görmezken sokakta yakar top, saklambaç gibi oyunlar oynardık. Belki çok klişe gelecek ama acıktığımızda gidip salça sürer ekmeğe yerdik. Ter akardı terden dolayı hastada olurduk ama top oynamaktanda bıkmaz usanmazdık. Akşam saatleri olduğunda hava hafif karardığında dondurmacı geçerdi yaz aylarında sokaktaki bütün çocuklar dondurmacının arabasının arkasında sıraya girer dondurma alırdık. Sokak sokak gezerdik ellerimizde dondurmalarla sonrada o kadar yolu geri döner gelirdik.

Yine yaz aylarında sokaktan ilaçlama araçları geçerdi sinek ilacını sıkarlardı bol bol bizde hangi akla hizmetse o aracında peşinden koşardık. Allah göstermesin bi zehirlese şuan bu satırları yazamıyor olacaktım.

Evimizin bulunduğu yerde bu kadar apartmanda yoktu, o zamanlar bahçeli evler vardı hep sırayla hangi bahçede meyve ağaçları varsa arkadaşlarla toplanıp dalardık ağaçlara. Zerdali en sevdiğim meyveydi ve o zamanki kadar tatlı olmadı hiç sonradan yediklerim.

Şimdiki nesil pek bunları yaşamadığı için onlara ilginç gelebiliyor. Gözlerini açar açmaz ellerine tabletler verildi. Sabahtan akşama kadar evlilik programlarıyla büyüdü bir çoğu. Elbette aynı düşüncelere sahip olamıyoruz. Her ne kadar geçmişi arasada bu bünye günümüzdende gayet memnunum. Aslına bakarsanız bu iyi günlerimiz diyerekten memnunum. İlerisi için pek ümitli değilim ve açıkcası korkutucu geliyor.

4-5 saatlik bir uğraş sonucu bu yazıyı tamamlayabildim. Umarım benim gibi geçmişe bir özlem duyanlara hitap eden güzel bir yazı olmuştur. Okuduğunuz için teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

